The premier destination for premium products

SD i Sigtuna

facebook1

Välkommen till Sverigedemokraterna Sigtuna

Medlem

Styrelse:

Rune Öhlund, ordförande

Vice ordförande: Johnny Johansson

Kassör: Nils Persson

Sekreterare: Ulf Leven

Ledamot: Peter Nilsson:

Ledamot: Anna-Lena Fjellstedt

Ledamot: Carina Widing

Suppleant: Catalina Constantinescu

• SD-Motion ang oroligheter i Valsta

Av runeohlund den 11 april, 2016
    0

Oroligheter, bråk, rån och misshandel sker nästan dagligen i Sigtuna och inte minst i Valsta centrum. Det har rapporterats gång på gång och blivit en medial följetong.

oroligheter, bråk, misshandel, rån

Boende, besökare och butiksinnehavare i centrala Valsta vittnar om att stämningen är orolig, narkotika förekommer och många undviker att vistas i centrum. Vad vi i Sverigedemokraterna erfar, leder detta till att fel personer får makten över området. Detta innebär i sin tur en självförstärkande negativ utveckling vilken snarast behöver vändas.

Vi Sverigedemokrater anser att Valstaborna har rätt till sitt bostadsområde. En rätt som de idag till fullo inte kan utnyttja. Förbrytare ska inte ta över Valsta.

Vi anser inte att kommunen hittills har uppfyllt sina åtaganden på ett tillfredställande sätt trots att man uppmärksammats på brister i Valsta.

rån, misshandel, våldtäckter

rån, misshandel, våldtäkter, bilbränder, mm

Vi Sverigedemokrater yrkar:

Att kommunen ska verka för ökad närvaro av ordningsvakter och polis.

Att utöka samarbetet med myndigheter såsom migrationsverket och andra berörda parter eller organisationer för att stävja brott och för att försäkra oss om att personer som vistas illegalt i Sverige inte onödigtvis belastar vår kommun.

Att kommunen på lämpligt sätt ska följa upp hur utvecklingen av kommundelen upplevs av invånare näringsidkare och andra intressenter gällande säkerhet och trygghet och hur dessa faktorer påverkar möjligheterna att bo och verka i Valsta.

Sverigedemokraterna Sigtuna