Sverigedemokraterna i Sigtuna | Sverigedemokraterna i Sigtuna

• Rösta på Sverigedemokraterna i valet till Europaparlamentet 2019

Av fredrik.lindahl den 8 maj, 2019
    0

Valet till Europaparlamentet handlar om i vilken riktning Europa ska utvecklas. Ska Europa fortsätta bestå av fria demokratiska nationer som samarbetar, eller ska Europa utvecklas till en massiv EU-stat styrd av icke folkvalda byråkrater i Bryssel?

De andra svenska riksdagspartierna väljer att flytta mer makt till Bryssel. Sverigedemokraterna väljer istället samarbete i ett fritt, levande Europa. Vad väljer du?

Rösta i valet till Europaparlamentet söndagen den 26 maj.

Vill du veta mer? Besök https://eu.sd.se

• Välkommen till Jimmie Åkessons vårtal i Stockholm – Lördagen den 4 maj

Av fredrik.lindahl den 7 april, 2019
    0

Nu är det dags igen! Den 4 maj håller Jimmie Åkesson sitt traditionsenliga vårtal på Långholmen i Stockholm.

Förutom Jimmie Åkesson kommer flera andra av partiets företrädare finnas på plats och tillsammans kicka igång valrörelsen för Europaparlamentsvalet.

Det kommer som vanligt att finnas enklare förtäring och aktiviteter för barn och vuxna i anslutning till scenen.  Framträdandena på scenen börjar klockan 13.00, kom gärna en stund innan för att mingla och träffa andra Sverigevänner!

Varmt välkomna!

Mer information om dagen finner du här: https://www.facebook.com/events/588012461698822/

• Rösta på Sverigedemokraterna i valet den 9 september

Av fredrik.lindahl den 25 augusti, 2018
    0

Rösta på Sverigedemokraterna i valet den 9 september. Ett delat Sverige är på väg mot det viktigaste valet någonsin. Mandatperioden som varit har präglats av vänsterregeringens ovilja att ta till sig verkligheten och samhällsproblemens omfattning, medan högerpartiernas oppositionsarbete bestått av tomma ord och en ängslig rädsla för att ta ansvar. Sverigedemokraternas position i svensk politik är därmed unik, vi är partiet som konsekvent varit och kommer vara bredda att matcha löften med handling.

Bor du i Stockholms län och behöver extra valsedlar? Beställ genom att skicka ett mejl med din adress till stockholm.distrikt@sd.se

• Testa dina åsikter i valkompassen för Sigtuna kommun

Av nilspersson den 1 augusti, 2018

SVT´s valkompass för Sigtuna kommun

Testa dina åsikter mot valkompassen för Sigtuna från SVT ! Glöm inte att klicka dig vidare för att se hur respektive parti motiverar sina ställningstaganden!